Detta blogginlägg kommer handla om varför jag alltid vill ge det där lilla extra för att mina kunder ska känna sig mer än bara nöjda. Jag brukar säga att jag börjar där andra nöjer sig!
För mig är mitt jobb så mycket mer än det som ingår i mäklarens arbete vanligtvis. Det finns så mycket runt omkring som kan skapa ett mervärde för kunderna. Det där lilla extra som kunden inte förväntar sig, det försöker jag alltid göra. Där stannar många mäklare vid vad som förväntas av dem.
Jag börjar där andra nöjer sig!
Jag är alltid engagerad och professionell i mitt yrke. Om jag själv skulle sälja eller köpa en bostad privat och skulle anlita en fastighetsmäklare så hade jag velat anlita mig själv. För mig är det viktigt att mina kunder känner sig trygga genom hela processen vid köp eller försäljning av bostad. Jag försöker hela tiden underlätta processen för mina kunder så att det blir lättare för dem att hitta sitt pärlebo. Jag börjar där andra nöjer sig.
I det fall en kund är intresserad av en bostad eller ska köpa en fastighet men inte känner till omgivningarna eller staden något nämnvärt så åker jag runt och visar området och dess fördelar. En sådan sak tror jag inte många mäklare gör. Att få möjlighet att se miljöer runt omkring den bostad som man eventuellt ska slå sig till ro på är ett mervärde jag med glädje erbjuder mina kunder.
Mitt kontaktnät med människor från olika branscher delar jag med mig av. När en kund har frågor en snickare bara kan svara på så förmedlar jag min kontakt, som jag litar på. Finns det en osäkerhet gällande bygglov när man ska köpa en tomt, hänvisar jag inte vidare utan ringer hellre någon jag känner på kommunen ett samtal åt kunden.
Som jag nämnde i mitt första blogginlägg så har jag mina kunder med mig i tankarna dagligen. Ett hus som jag sålt tidigare kom ut till salu igen för ett tag sen. Jag hade några spekulanter i tanken då som jag ringde upp och som visade sig vara intresserade. Det hela slutade med att huset såldes i vårt nätverk och både säljare och köpare blev jätteglada. Det var en sådan “perfect match” verkligen. Alla nöjda. Alla glada. Vi behövde inte lägga tid på styling, husvisning och dessutom så fick de jättebra betalt. Händelser likt de här ger mig så mycket energi. Det är härligt när det blir så här lyckat!
Reco.se och NKI är omdömessajter där våra kunder kan ge sin feedback och åsikter om vårt jobb som mäklare kring ins senaste affär. Oftast används Reco på kontorsnivå. Vad jag vet så är det bara jag som arbetar med det på mäklarnivå i Uddevalla.
Jag använder Reco som enskild mäklare då jag tycker det är oerhört viktigt att vara transparant. Jag trycker mycket på det vid försäljning hur kunden upplever att affären varit. Det är såklart något utelämnande men jag känner att jag vill “facea” så att det går att se vad andra kunder verkligen tycker om mig som fastighetsmäklare.
I slutändan tror jag det handlar mer om personen i sig mer än vad det handlar om varumärket. Jag vill jobba med den typen av bedömning för jag är inte rädd för kritik utan vill få möjlighet att utvecklas. Jag arbetar ständigt för att bli den bästa fastighetsmäklaren. Så kom med feedback till mig, säg vad ni tycker och tänker!
Som känslomässigt involverad i mina kunders situationer så känner jag mycket med dem. Det är ibland som att jag nästan blir den personen, haha! För för mig är det inte bara en kund i kunden utan det är verkligen individen i sig som berör mig. Jag tror det är just det här som gör att det blir ett så genuint samarbete mig och mina kunder emellan. Jag har lätt att få kontakt och skapa relationer, jag är naturligt väldigt intresserad av människor. Det gör att jag får en förståelse för vad mina kunder verkligen vill ha hjälp med, vad de söker och vilken situation de är i.
Jag brinner för att ge det där lilla extra för mina kunder och för att de ska vara mer än bara nöjda med mitt arbete som fastighetsmäklare. Att arbeta som fastighetsmäklare har alltid varit min dröm!
Ta en titt på vad 66 andra kunder tycker om mig som fastighetsmäklare på Reco.